Fasta

Jag har aldrig klarat av att fasta (dålig jag vet). Men igår så bestämde jag mig för att göra det.
Men inte tänka på att göra det för att vågen skall visa minus, utan för att "rensa ut" i kroppen efter helgens bravader.
Så jag läste alltså på hälsosidor om vad fasta var bra för osv. Och det är ju faktiskt bra. Det står tillochmed att det är bra att ha en 1 dags fasta lite då och då för att rensa ut kroppen.
Jag har iallafall klarat det hittils. Sjukt stolt över mig själv faktiskt, haha!

Men att tänka som så "detta är bra för min kropp efter all alkohol och skit som har tagits in under helgen" istället för "måste vägra äta nu för att gå ner i vikt", gör mig mycket mer motiverad till att klara det.

Än så länge har jag druckit lite mer än 1,5 liter vatten, 1 kaffe (onödigt, men jag höll på att dö i skolan, gick från 10-16.20), 1 kopp grönt té.

Ikväll blir det nog kanske två koppar grönt te och minst en halv liter vatten till, sen blir det plugg och tidigt i säng. Funderar på om jag ska köra en dag till fasta imorgon. Det hade kanske varit bra för att verkligen få kroppen helt utrensad... Aja, det tar jag som det kommer imorgon helt enkelt.


Puss!! Förresten, 17 grader idag, vindarna är varma, det känns helt sjukt nära sommaren nu!


Kommentarer
Postat av: skinnylove

jag funderar på att köra fasta några dagar innan balen/studenten.. Verkar skönt, men lite jobbigt när man går i skolan:/

2010-04-26 @ 20:49:48
URL: http://skinnylove.webblogg.se/
Postat av: elin

jag har inte beställt än, kan inte hitta någon trovärdig återförsäjare, vart har du köpt ifån? kan inte du meddela mig om dina funkar, isåfall köper jag från samma ställe (:

lycka till och stay stong!

2010-04-29 @ 18:07:59
URL: http://giitterhora.blogg.se/
Postat av: Isa

Men gymnasiet är en bit som kan krävas för att nå ett mål :) Vad drömmer du om att göra efter dessa tre år?



Kram

2010-04-30 @ 10:50:31
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0