Fed up!

Hej hjärtan!

Jo nu ska jag berätta för er en sak som jag hoppas på gör att ni INTE lämnar mig för det. För ni är så fina tjejer så många av  er.

Igår så spydde jag, jag spydde tills mitt hjärta inte pallade längre. Typ. Det gick i hundra nittio i minst 1 timme trots att jag låg ner och försökte lugna mig. Jag blev helt ärligt talat livrädd, jag var helt ensam hemma och trodde seriöst att jag skulle svimma eller nått. Min kropp sa ifrån. Och jag lyssnade. Ja ni hörde rätt, jag lyssnade på min kropp.

Idag är en ny början på mitt liv, jag tänker bli av med mina ätstörningar! Men jag tänker fortsätta blogga här, för jag tänker bevisa för er att man kan gå ner i vikt med rätt mat och träning. Jag har blottat mig totalt för min familj, jag har berättat om mina kräkningar och allting. Jag känner mig rädd, men jag känner mig så jävla bra.

Min familj kommer nu börja med LCHF mat, vilket innebär som ni många vet "low carb high fat". Det skrämmer mig som fan. Men fr.o.m nu så är det träning som gäller. Och min pappa tänker hjälpa och stötta mig i detta. Jag har inte gett upp, jag är inte nöjd med min kropp. Jag tänker gå ner i vikt. Men jag tänker göra det på rätt sätt. 

När ångesten är framme så är det bara träning som gäller. Spy finns inte längre.
Jag vet om att om jag inte bryter detta beteendet nu så kvittar det om jag når min målvikt, jag kommer ändå inte vara lycklig. Och jag vill vara lycklig när jag äntligen sen får den kroppen jag kämpat för.
Så som jag har hållt på i 2 år är inte ett sätt som håller i längden, det har jag ju fått bevisat. Jag har gått ner 4 kg typ på denna tiden? upp och ner, upp och ner. I'm so fed up!

Så... Nu jävlar i det, jag kommer få en så jävla fast kropp nu. För träningsnarkoman är vad jag kommer bli. Men ärligt talat så är jag hellre det än spyr och förstör min kropp! Alla våra förebilder håller inte på som oss, eller i alla fall inte mina förebilder. Det vet jag om! Jag vill inte se ut som ett skelett, jag vill vara smal och fit.

Hoppas ni fortsätter prata och heja på mig, jag kommer fortsätta heja på er iallafall! Vi kommer bli så jävla snygga, vi kommer det! Kärlek till er allihopa och förlåt för ett långt inlägg... Love you!



Brun och fit i sommar? Jadå!

Kommentarer
Postat av: b

Självklart peppar vi dig ändå!!<3

2010-03-06 @ 15:14:32
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: Cookie

Vad starkt av dig att berätta för din familj och att du har bestämmt dig för att bli av med din ätstörning:)

Klart vi peppar dig ändå!<3

2010-03-06 @ 15:27:12
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/
Postat av: Ellis

Glad man blir av att läsa detta! Otroligt starkt av dig att berätta allt för dina föräldrar. Nu kan det bara bli bättre gumman :) <3

2010-03-07 @ 00:20:52
URL: http://getdowndowndown.blogg.se/
Postat av: Miranda

ÅHHH blir så glad över att läsa ditt inlägg! Det är rätta takter tjejen! Du måste se framåt och börja LEVA! Vet du, sedan jag börjat äta mer och slutat räkna kcal och så, har jag gått ner och fått en snyggare kropp. När man tränar får man mer muskler men mindre fett= friskare och snyggare kropp! Att svälta sig håller inte. Tycker dock inte att du ska kompensationsträna, för i längden kommer det förstöra din träningsglädje (tro mig), träna istället för andra mål. Jag ska ta mer vikter, springa snabbare, cykla längre etc. På något vis tvingar det dig till att ge din kropp det den behöver för att den ska fungera och du orka träna.



Du kan leva ett normalt liv där det finns andra saker än mat som tvingar dig till initiativ. Du måste leva livet så som du vill ha det. Inte vill Du titta tillbaka på din ungdom som en tid där mat, spyor och plågsamma träningspass var din vardag? Snacka om att slösa bort ett liv. Tänk istället på allt du orkar göra när du släpper din ätstörning, shiit vad du kommer ha energi och ork!



Jag kommer följa och stötta dig! <3



Stor kram

2010-03-07 @ 12:23:21
URL: http://www.mybordergirl.blogspot.com
Postat av: ano

du är en av mina favoriter ändå<3

2010-03-07 @ 17:04:24
Postat av: danni

du är också min favorit ändå, och det är så skönt att du faktiskt vill må bra nu. <3

2010-03-11 @ 12:34:06
URL: http://autumnpromises.blogg.se/
Postat av: angelica

2010-03-22 @ 15:10:35
URL: http://angelicasdays.blogg.se/
Postat av: skinny.

du är STARK som gör detta.

värd en puss, :*

2010-03-22 @ 15:11:07
URL: http://http:/neonshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0