12.31

Jag tror att jag mår bättre nu. Det känns som så iallafall. Jag har inte ångestattacker varje kväll innan sängdags och jag skrattar lite oftare faktiskt. Vilket känns bra, för när man mår dåligt, då är man fan inte motiverad.
Jag brukar faktiskt inte behöva säga det, men jag tror jag behöver säga det nu för att själv inse allvaret i att det snart är sommar. Imorgon är det måndag. Imorgon är det ny vecka. Imorgon finns det inga undantag. Det bara är så. Jag tänker inte vara fet när jag åker till min pojkvän, vilket är om sex och en halv veckor. Jag tänker verkligen inte vara det. Ikväll så kommer jag sätta mig ner med min skrivbok och göra upp ett dagsschema som skall följas varje dag. Det schemat ska innefatta vissa saker som jag ska hjälpa till med här hemma så jag gör mina föräldrar nöjdare, vilken mat som är tillåtet och vilken mat som inte är tillåtet. Träning som ska utföras varje dag. Osv osv.
Jag hatar att läsa det, och jag hatar att skriva det. Men jag gör iallafall inte det varje söndag: Imorgon kör vi!

och egentligen, vet inte varför jag fortsätter gå hos min äs psykolog. Det har inte ändrat mina tankar mer än 0,00001 mm typ. "jag ska bara bli smal först, sen kan jag bli frisk"...

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tycker inte du borde tänka att "imorgon" gälelr det, visst kan det peppa för stunden, men i det långa loppet stjälper det dig bara! Du kommer ALDRIG bli nöjd med din kropp, du kommer alltid vilja bli "smalare" hur du än ser ut. Jag vet, tro mig. Tappade 20 kg, men känner mig minst lika "fet" då som nu. Det sitter i huvudet. Mitt tips är att istället för att stirra dig blind på vågen, satsa på att bli vältränad. Ha som mål att springa milen, köra en tjejklassiker eller lyfta så och så många kilon. En vältränad kropp är skit snygg och sanningen är den, att min kompis är AS smal och skit snygg. Hon väger nästan 10 kg mer än mig, men vi ser lika stora ut, hon har bara muskler, typ. VI BLIR INTE BODY BUILDERS bara för att vi tränar, tro mig, det krävs mycket för att bli stor muskulärt sett om man är tjej. Träna mer, ät ordentligt och du kommer få en skit snygg och trimmad kropp :) Du minskar också din ångest av träning, eftersom den ger en endorfinkick!



Du kan klara det tjejen!



Kram

2010-05-16 @ 21:11:27
URL: http://www.vagaleva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0